Világfa Ház boeken?
Heeft de beschrijving van ons vakantiehuis u kunnen verleiden? Zin gekregen om Ligetfalva, de Zala-streek, West-Balaton en Hongarije te ontdekken?
Dan helpen wij u graag verder met uw reservatie!
Bekijk hieronder de tarieven en algemene voorwaarden.
Reserveren gebeurt via mail: vilagfa.haz@gmail.com
Contacteer ons gerust met verdere vragen en/of opmerkingen omtrent ons vakantiehuis.
Wij wensen u alvast een uiterst aangenaam verblijf en een heerlijke vakantie in Hongarije toe!
Met dank en hartelijke groeten
Kevin, Hannah & Margot
Knockaert-Cogen
Tarieven
Het vakantiehuis kan gehuurd worden van april t.e.m. september.
Voor 4 t.e.m. 6 personen: € X per nacht
Voor 7 t.e.m. 9 personen: € X per nacht
Voor 10 t.e.m. 12 personen: € X per nacht
Voor 4 t.e.m. 6 personen: € X per nacht
Voor 7 t.e.m. 9 personen: € X per nacht
Voor 10 t.e.m. 12 personen: € X per nacht
Tarief berekend per nacht, voor de hele woning.
€ X - Huur handdoekenset: 1 persoon
€ X - Gepersonaliseerd vakantieprogramma
Algemene voorwaarden
Wij gaan ervan uit dat u onderstaande voorwaarden hebt gelezen en goedgekeurd. Deze worden u ook meegegeven via mail, op het moment van uw eigenlijke boeking. Onderstaande afspraken zijn juridisch bindend.
Reservatie & reservatiegegevens
Wij nemen enkel boekingen in behandeling van personen vanaf 18 jaar. De hoofdhuurder dient dus 18 jaar of ouder te zijn. Uiteraard zijn kinderen van harte welkom!
Wij behouden ons het recht voor om te allen tijde een boeking te weigeren.
Boekingen gebeuren per mail. Van zodra u een boeking heeft aangevraagd, ontvangt u, binnen de 3 dagen, een reservatiebevestiging die geldt als voorlopige optie en als factuur voor de vereiste aanbetaling. Wij vragen standaard een aanbetaling van 40% van het totale huurbedrag. Zodra de aanbetaling of volledige betaling op onze rekening is bijgeschreven, wordt de optie omgezet in een definitieve boeking. Ook hiervan ontvangt u, binnen de 3 dagen, een boekingsbevestiging. Indien de aanbetaling niet voldaan wordt, binnen de 8 dagen na ontvangst van de reservatiebevestiging, verloopt de optie. De reservatiebevestiging dient u direct na ontvangst op onjuistheden te controleren. Eventuele of beweerde onjuistheden dienen altijd digitaal kenbaar gemaakt te worden, uiterlijk 3 dagen na versturing van de reservatiebevestiging. Bent u 5 dagen na overschrijving van uw aanbetaling niet in het bezit van een boekingsbevestiging, dan dient u zo spoedig mogelijk contact op te nemen. Bij aankomst dient u de boekingsbevestiging voor te kunnen leggen. Het resterende huurbedrag plus de waarborg van 150 euro dienen wij uiterlijk vier weken voor uw verblijf ontvangen te hebben. Bij niet tijdig of onvoldoende betaling van de aan u gefactureerde bedragen, bent u in verzuim en zijn wij gerechtigd de overeenkomst eenzijdig te ontbinden. In dit geval bent u een ontbindingsvergoeding verschuldigd van 40% van de totale kosten. Reeds betaalde gelden zullen worden verrekend met de te betalen ontbindingsvergoeding. Betalingen dienen te worden voldaan op bankrekeningnummer: BEXX XXXX XXXX XXXX, ter attentie van Kevin Knockaert (België), onder vermelding van het reserveringsnummer en de naam waaronder u gereserveerd heeft.
Bij annulering meer dan 8 weken voor aanvang van het verblijf, is 10% van de huursom (administratiekosten) verschuldigd. Bij annulering tussen de 8 en 4 weken voor aanvang van het verblijf, is 40% van de huursom verschuldigd. Bij annulering binnen 4 weken voor aanvang van het verblijf, is de volledige huursom verschuldigd. Ook bij voortijdige beëindiging van het verblijf in Világfa Ház, betaalt u ons de volledige huursom. Wij adviseren u een annuleringsverzekering af te sluiten, als u zich wilt beschermen tegen dergelijke kosten.
Voor volgende situaties maken wij een uitzondering en rekenen wij ook bij annulering tussen de 8 weken voor aanvang van het verblijf of bij voortijdige beëindiging van het verblijf, slechts de administratiekosten aan, nl. 10% van de huursom:
- Bij overlijden van een direct familielid in thuis- of vakantieland.
- Bij dringende medische redenen waardoor terugkeer naar het thuisland noodzakelijk is of vertrek naar het vakantieland niet mogelijk is.
- In het geval van een epidemie/pandemie, indien de officiële veiligheidsmaatregelen in het thuis- en/of vakantieland het reizen verhinderen,
Wanneer u wilt reserveren, ontvangen wij graag volgende gegevens:
- de namen en geboortedata van alle reizigers
- het woon en e-mailadres van één van de reizigers
- de telefoonnummers van twee reizigers (bereikbaarheid bij problemen/ onduidelijkheden)
- datum van aankomst en datum van vertrek
Om uw verblijf zo aangenaam mogelijk te kunnen maken, vragen wij ook om een korte vragenlijst in te vullen die peilt naar uw persoonlijke reisvoorkeuren en interesses.
GDPR (!) - Al deze gegevens worden enkel gebruikt en bijgehouden met betrekking tot uw verblijf in Világfa Ház. Het e-mailadres waarmee de reservatie wordt afgehandeld, zal wel automatisch toegevoegd worden aan ons adressenbestand voor de nieuwsbrief. Wenst u deze nieuwsbrief niet langer te ontvangen, dan kunt u hiervoor ten allen tijd uitschrijven via de knop onderaan.
In- en uitchecken
Aankomst en vertrek kan op elke gewenste dag.
Op de dag van aankomst kunt u vanaf 14:30 uur in het vakantiehuis terecht. Dit in verband met de schoonmaak en het onderhoud. Uiteraard kunt u het vakantiehuis eerder betrekken, indien de situatie dit toelaat! Hierover zult u tijdig geïnformeerd worden.
Het vakantiehuis dient op de dag van vertrek voor 11:30 uur verlaten en schoongemaakt te zijn, zoals hier verderop beschreven. Indien gewenst, kunnen vervolgens, in overleg en op eigen risico, bagage en dergelijke tijdelijk in de trappenhal van het vakantiehuis ondergebracht worden.
Berekening huurprijs
In de berekening van de huurprijs zit vervat: schoonmaak- en waskosten, algemene onderhoudskosten, beheerderskosten, administratieve kosten, verbruik van elektriciteit, gas en water, leegtrekken septische put na elk verblijf, enzovoort.
Nog inbegrepen in de huurprijs: gebruik van beddengoed (per persoon: een hoeslaken, een dekbed met overtrek, een kussen met sloop en een fleece deken), keukenhanddoeken, (schotel)vodden en schuursponsjes, dweilen, badmatjes, allerhande ecologische poetsproducten en -materiaal, milieuvriendelijk wasmiddel en wasverzachter, afwasproduct, handzeep, WC-reiniger, luchtverfrisser, chloortabletten zwembad, hout voor kachel. Er worden ook drie rollen toiletpapier per toilet voorzien, om de eerste dagen te overbruggen. Als extraatje bieden wij een klein welkomstpakket aan, met onder andere zelfgemaakte postkaarten van Világfa Ház, Ligetfalva en Zala Megye, gekoelde flessen bronwater en enkele lokale specialiteiten.
Roken
Belangrijk om weten: Világfa Ház (huis) is rookvrij!
Roken kan enkel op het terras en in de tuin, mits het in acht nemen van de regels hieromtrent. Dit voor uw en onze gezondheid en comfort, en ook voor de bescherming van de fauna en flora.
Wij dulden geen rookgeur in huis. Let hierbij ook op met open ramen, indien er op het terras of in de tuin wordt gerookt! Gelieve de voorziene asbakken te gebruiken, deze veilig te ledigen in de restafvalzak (in een apart, afgesloten zakje) en deze grondig te reinigen na gebruik.
Laat geen peuken achter in huis, op het terras, in de tuin of op de straat voor ons domein.
Bij inbreuken op deze regels en/of schade door sigaretten aan onze infrastructuur zal de volledige waarborg van 150 euro ingehouden worden. Dit wordt bepaald door de verhuurder.
Huisdieren
Op ons terrein en in ons vakantiehuis zijn huisdieren van harte welkom. Ook voor hen zijn in het vakantiehuis de nodige voorzieningen aanwezig. Hun verblijf is kosteloos. Wij verwachten wel dat uw huisdier zich aangepast gedraagt en geen overlast of schade veroorzaakt.
Uw huisdier dient tevens vrij te zijn van enig ongedierte. Huisdieren worden bij voorkeur niet toegelaten in de slaapkamers. Bij iedere vorm van schade of letsel is de eigenaar van het huisdier volledig aansprakelijk voor herstel of vergoeding. U bent verplicht om bij reservering de komst van uw huisdieren (maximaal 3) aan te kondigen.
Schoonmaak & oplevering
U bent zelf verantwoordelijk voor de dagelijkse schoonmaak.
Bij een verblijf langer dan één week, kunt u gebruik maken van onze tussentijdse schoonmaakservice, dit met een toeslag van 65 euro. Inbegrepen: alle ruimtes stofzuigen en dweilen, sanitair en oppervlakken reinigen, ramen lappen (indien nodig) en terras/oprit vegen.
Wij vragen dat op het einde van uw verblijf alle ruimtes grondig gestofzuigd worden en indien nodig ook gedweild en/of geschuurd (bij zware vervuiling), dat alle oppervlakken schoongemaakt zijn, dat de voorraadkast en koelkast leeg zijn, dat de kleinere vuilnisbakken (en asbakken, zie 'Roken') geleegd zijn in de grote en dat alle servies/bestek proper afgewassen is. Gelieve ook alle gebruikte beddengoed, handdoeken en andere textiel te verzamelen in de badkamer beneden.
Achtergelaten bezittingen worden tot 6 maand na uw verblijf bijgehouden en kunnen eventueel nagestuurd worden. Contacteer ons gerust voor meer informatie.
Wij maken na elk verblijf, en voorafgaand aan elke nieuwe boeking, de vakantiewoning helemaal schoon. Dit wil zeggen: afstoffen, oppervlakken reinigen, stofzuigen, dweilen en/of schuren, ramen lappen, grondig verluchten, enz. Sanitair wordt volledig gedesinfecteerd.
Wij trachten bij de schoonmaak een zo hoog mogelijke standaard te hanteren. Gelieve wel in acht te nemen dat het vakantiehuis zich midden in de natuur bevindt en dus nooit 100% stof- en insectenvrij opgeleverd kan worden. Bent u niet tevreden over de schoonmaak, laat dit dan zeker weten. Zo kunnen wij onze lessen trekken voor de toekomst en de kwaliteit van onze dienstverlening blijvend op peil houden! In de gastenmap kunt u evaluatieformulieren terugvinden.
Aansprakelijkheid
Wij, de eigenaars en verhuurders van Világfa Ház, zijn niet aansprakelijk wegens diefstal, verlies, overlast of schade, van welke aard ook, tijdens of ten gevolge van het verblijf in ons vakantiehuis Világfa Ház. De huurder en al degenen die hem of haar vergezellen, zijn hoofdelijk aansprakelijk voor alle verlies, overlast en/of schade die ten nadele van Világfa Ház en/of enige derde kan/zal ontstaan, als direct of indirect gevolg van hun verblijf, ongeacht of dit veroorzaakt is door handelen of nalaten van henzelf, dan wel van derden die zich door hun toedoen in het resort bevinden, alsmede van alle schade die veroorzaakt is door enig huisdier en/of zaak die zij onder zich hebben.
Bij niet juist gebruik of niet juist achterlaten van de accommodatie kunnen aanvullende (schoonmaak)kosten worden doorgerekend en afgehouden worden van de betaalde waarborg van 150 euro. Bij grote schade aan de accommodatie en/of zware overlast zal de betaalde waarborg volledig ingehouden worden. Kleinere schade wordt in onderling overleg (al dan niet) vergoed door de huurder. Herstelopdrachten aan derden door de huurder, van schade aan de accommodatie, zijn niet toegestaan en worden niet vergoed door de verhuurder. De verhuurder heeft te allen tijde het recht op controle van het juiste gebruik van de accommodatie en is te allen tijde bevoegd om maatregelen te nemen ter voorkoming van misbruik van het gehuurde. Misbruik van het gehuurde heeft tot gevolg dat de huurovereenkomst met onmiddellijke ingang ontbonden wordt, dat er geen restitutie van het betaalde zal geschieden en dat bijkomende kosten zullen aangerekend worden.
Wij hopen dat u bovenstaande afspraken respecteert en wensen u een aangenaam, probleemloos en ontspannen verblijf toe in Világfa Ház!